Cisco IPV5001 jest zaawansowanym przełącznikiem sieciowym, który oferuje wsparcie dla zaawansowanych rozwiązań sieciowych. Przełącznik jest łatwy w instalacji i można go łatwo skonfigurować za pomocą panelu administracyjnego. Instalacja jest szybka i łatwa, a Cisco IPV5001 oferuje dobrą ochronę danych i jest zgodny z normami sieciowymi. Przed instalacją Cisco IPV5001 należy wykonać kilka wskazówek dotyczących montażu. Przede wszystkim należy upewnić się, że używana sieć jest odpowiednio skonfigurowana, aby przełącznik mógł działać poprawnie. Należy również upewnić się, że wszystkie potrzebne sterowniki i oprogramowanie są dostępne w odpowiedniej wersji. Po zakończeniu instalacji Cisco IPV5001, można skonfigurować przełącznik zgodnie z potrzebami sieci.
Ostatnia aktualizacja: Wskazówka dotycząca montażu Cisco Ipv5001
Wskazówka: W przypadku licznika chłodu
miejsce zamontowania strony ciepłej znajduje się na
powrocie
, a miejsce zamontowania strony
chłodnej na zasilaniu
Zwrócić uwagę na wymiary licznika i sprawdzić, czy jest
dostępna wystarczająca ilość wolnego miejsca.
Przed zamontowaniem należy dokładnie przepłukać
instalację.
Licznik należy zamontować pionowo lub poziomo między
dwoma zasuwami odcinającymi tak, aby strzałka na
obudowie była zgodna z kierunkiem przepływu. W tym celu
należy zwrócić uwagę na przykłady podłączenia.
Czujniki temperatury należy zamontować w tym samym
obiegu co licznik.
Zaplombować czujnik temperatury i połączenia śrubowe,
aby zabezpieczyć je przed manipulowaniem.
Od elementu do pomiaru objętości należy odczepić
gumową taśmę założoną na czas transportu ew. opaskę
przewodów. Podczas eksploatacji przewody czujników
temperatury oraz przewód sterujący nie powinny przylegać
bezpośrednio do elementu do pomiaru objętości.
W przypadku montażu licznika jako licznika chłodu zwrócić
uwagę na poniższe wskazówki.
Wskazówki dotyczące montażu
Odcinki wlotu lub wylotu nie są wymagane. W przypadku
montażu licznika na wspólnym powrocie dwóch obwodów,
miejsce montażu należy określić w minimalnej odległości
10 × DN od trójnika. Ta odległość zapewnia odpowiednie
przemieszanie różnych temperatur wody. W zależności od
wersji, czujniki temperatury można montować w trójnikach,
zaworach kulowych, w bezpośrednim zanurzeniu lub w
tulejach zanurzeniowych. Końcówki czujników temperatury
muszą sięgać co najmniej do środka przekroju rury.
Wskazówka: Podczas montażu należy upewnić się,
że podczas eksploatacji woda nie przedostanie się do
mechanizmu liczącego.
Przykładowe połączenia
Zawór kulkowy
Rys. 1: Podłączenie z zaworem kulowym (zalecane do DN25 włącznie)
Złączka spawana z tuleją zanurzeniową
Rys. 2: Podłączenie z tulejami zanurzeniowymi (zalecane od DN25)
Siemens Building Technologies
.
Rys. 3: Podłączenie dla obiegu ze zmieszaniem; rozmieszczenie czujników
temperatury
Rys. 4: Podłączenie dla obiegu np. z podłączeniem dławikowym (przepływomierz w
kierunku przepływu przed zaworem regulacyjnym/regulatorem różnicy ciśnień)
Wskazówka dotycząca montażu zestawu adaptera
(czujnik w bezpośrednim zanurzeniu)
W przypadku liczników z czujnikiem temperatury 5, 2 × 45 mm
dołączany jest zestaw montażowy. Za jego pomocą czujnik
można
zamontować
montażowym
lub
bezpośrednio
kulowym.
1.
Zamontować o-ring za pomocą dołączonej pomocy
montażowej/trzpienia montażowego w miejscu montażu.
2.
Ułożyć obie połówki złącza śrubowego z tworzywa
sztucznego wokół 3 wycięć czujnika temperatury.
3.
Ścisnąć złącze śrubowe i wkręcić je ręcznie do oporu
w miejsce montażu (moment dokręcenia 3 - 5 Nm). 5: Montaż zestawu adaptera
3. 1
Montaż w funkcji licznika chłodu
W
przypadku
montażu
zespolonego licznika ciepła/chłodu należy zwrócić uwagę, aby
czarna osłona na rurce pomiarowej była skierowana w bok lub
w dół, aby uniknąć problemów związanych z gromadzeniem
się
wody
kondensacyjnej.
zamontować tak, aby czujnik temperatury był ustawiony
poziomo lub pionowo w dół.
Mechanizm liczący należy zamontować oddzielnie od rurki
pomiarowej przepływu, np. na ścianie. Utworzyć pętlę w dół,
aby
uniemożliwić
dopływ
podłączonego przewodu do mechanizmu liczącego.
Osłona głowicy nadajnika ultradźwiękowego
Rys. 6: Zalecane położenie montażowe w funkcji licznika chłodu
CE2M5324xx
np.
w
elemencie
zanurzony
w funkcji
licznika
chłodu lub
Tuleje
zanurzeniowe
kondensacyjnej
15. 05. 2015
zaworze
należy
wzdłuż
72
30lip
Montaż silnika – wskazówki
Czy będę potrzebować dystansu tarczy hamulcowej?
Jeśli posiadasz w rowerze hamulce tarczowe to po montażu silnika może się okazać, że zacisk hamulca nie zmieści się między tarczą, a obudową silnika. Zobacz na rysunek obok.
Zauważ, że w silniku miedzy tarczą, a obudową jest 15. 5mm wolnego miejsca (wymiar zaznaczony na czerwono). Musisz upewnić się, że twój zacisk się tam zmieści. Zmierz to u siebie suwmiarką. Zazwyczaj lepsze hamulce są szersze, a wtedy należy z zastosować taki dystans. Można użyć do tego podkładek M6 lub zrobić dystans wycinając środek ze starych/tanich tarcz hamulcowych.
Dzięki temu tarcza oddali się o brakujące kilka milimetrów od obudowy silnika i zacisk zmieści się bez kłopotu.
Pamiętaj, że tarcza na dystansach potrzebuje nowych, dłuższych śrub. Nie można użyć tych z kompletu, kup dłuższe i wkręć je na kleju do gwintów. Dodatkowo pamiętaj, że przewód zasilający silnik należy zabezpieczyć aby nie został uszkodzony przez obracające się elementy silnika, śrub czy tarczy. Użyj do tego celu opasek zaciskowych, aby oddalić i unieruchomić przewód z dala od silnika.
Montaż wolnobiegu – co muszę wiedzieć?
Zaplatanie:
W zależności czy chcesz zamontować wolnobieg do 7 rzędów czy powyżej 7 rzędów – inaczej wygląda proces zaplatania i pozycjonowania obręczy na środku osi. Musisz to uwzględnić przy zaplataniu lub poinformować osobę zaplatającą o tym. Jeśli zlecasz nam zaplatanie silnika – musisz powiedzieć jaki wolnobieg (ile rzędów) planujesz użytkować.
Niektóre modele wolnobiegów są nietypowe. Zbyt głęboko nakręcają się na silnik i największa tarcza zębatki przysuwa się bardzo blisko silnika. Na tyle blisko, że wózek przerzutki nie ma miejsca by wrzucić łańcuch na ten najniższy bieg. Na taką okoliczność należy zaopatrzyć się w specjalny pierścień odsuwający wolnobieg od obudowy silnika:
Jeśli planujesz montaż wolnobiegu firmy SunRace (dowolnej ilości rzędów) – musisz zaopatrzyć się w ten dystans. Producent ma nietypowo rozwiązaną budowę wolnobiegu i wkręca się bardzo głęboko dosuwając do obudowy silnika. Powoduje to zablokowanie się wolnobiegu i uniemożliwi jego użytkowanie. Dlatego powyższa podkładka jest konieczna. Wolnobiegi 8 i 9 rzędów: Nowoczesne rowery często posiadają 8 lub 9 przerzutek z tyłu. Możemy zaopatrzyć się w taki wolnobieg celem montażu do silnika. Przykładowo 9 rzędowe produkują takie firmy jak SunRace czy DMP WIęszosć silników umożliwia montaż takich wolnobiegów, ale będziesz potrzebować do kompletu kilku dodatkowych podkładek M14. Kupisz je w sklepie metalowym. Potrzebne są aby zrekompensować szerokość wolnobiegu, aby po założeniu rama nie tarła o najmniejszą zębatkę (więcej o tym w punkcie poniżej). Fabryczne podkładki i blokady obrotu – jak poprawnie zamontować. Końcowy montaż koła w ramie wymaga omówienia i przedstawienia kilku wskazówek. Dzięki nim nie spotkają Cię niespodzianki z wyskakującym kołem i cały zestaw będzie pracował bezawaryjnie nawet przy dużych mocach. Kolejność montażu podkładek ma kluczowe znaczenie. Tak wygląda prawidłowo przygotowany silnik do montażu w ramę. Ucho podkładki skierowane w dół i na zewnątrz. Oczywiście w przypadku wolnobiegu 5-7 rzędów – nie trzeba dawać podkładek m14 i można nasunąć podkładkę z uchem bezpośrednio na oś – będzie wystarczająco dużo miejsca. Pamiętaj: Podkładka z uchem ma być zamontowana między ramą, a silnikiem. To ona odsuwa ramę od silnika jednocześnie pełniąc funkcje zabezpieczające. Ta zasada dotyczy obu stron silnika. Wskazówka: Nakrętka osi silnika ma specjalne wyżłobienia – jest to podkładka samo kontrującą. Część osób nie używa pod nią podkładek – pozwala by nakrętka wgryzła się w ramę po nią i dzięki temu dodatkowo otrzymała siłę trzymającą. Jest to dobra praktyka. Pamiętaj, że w mocniejszych konstrukcjach należy także pod szlifować ucho ramy aby oś głębiej wchodziła do środka. Bez tego mocowanie ramy jest niewystarczające (nawet z podkładką blokującą). Dodatkowym minusem, prócz ryzyka awarii, jest to, że oś nie wchodząc głęboko w hak spowoduje obniżenie tarczy hamulcowej, co spowoduje, że zacisk nie będzie łapał całej jej szerokości tarczy, a to z kolei pogarsza siłę hamowania oraz powoduje szybsze zużywanie się okładzin. Co więcej, większość ram ma kołnierz dystansujący od wewnętrznej strony haka. Widać go na zdjęciu powyżej (to ze strzałkami). Przyuważ ten kołnierz między podkładką z uchem (1) a ramą. Widać, że ucho ramy i podkładkę dzieli około 1mm – to właśnie ten kołnierz – należy go zeszlifować do 0, bo w przeciwnym wypadku będzie przekrzywiać podkładkę z uchem i całe mocowanie będzie miało tendencję do wysuwania się z ramy! Szprychy i śruby Szprychy i śruby mocujące silnik należy okresowo kontrolować i dociągać. To jest tak oczywista sprawa, że czasem aż dziw, że bywają ludzie, którzy nawet o tym nie pomyślą. I potem silnik (a raczej luźna oś) wyrabia ramę, czy też szprychy pękają bo każda inaczej naciągnięta. Szczególnie dla szprych jest to widoczne – po zapleceniu należy dokonać ponownego dociągu szprych po przejechaniu 50km, 150 i 300km. Dopiero po 2-3 naciągu szprychy uzyskują swoją ostateczną wytrzymałość. Pamiętaj też, że szprychy w kole z silnikiem układa się inaczej niż szprychy w kole klasycznym. Aby maksymalizować wytrzymałość stosuje się zaplot „z przeplotem” czyli szprychy wyginają się od siebie wzajemnie. Dzięki temu siła zrywająca najpierw rozchodzi się na prostowanie szprychy, a nie jej zerwanie. Pamiętaj: dokręcaj śrubę mocującą oś silnika podczas pierwszych 50km jazdy CAŁY CZAS aż uzyska docelowy dociąg! Pamiętaj: przez pierwsze 300km odwiedź serwis rowerowy co najmniej 3 razy aby podciągali szprychy nawet, jeśli nie mają oznak luzu. Zrobią to bez zdejmowania koła. Pytania, sugestie, pomysły? Instrukcja montażu dla wykwalifikowanego personelu VIESMANN Wymiana układu hydraulicznego w kotle Vitodens 100-W, typ WB1C Wskazówki bezpieczeństwa Prosimy o dokładne przestrzeganie wskazówek bezpieczeństwa Bardziej szczegółowo komentarzy 13 do wpisu “Montaż silnika – wskazówki”
Wymiana układu hydraulicznego