Calix Odc 3000 to podręcznik dotyczący poleceń, który pomaga użytkownikom konfigurować, monitorować i zarządzać urządzeniami Calix Odc 3000. Podręcznik zawiera szczegółowe wyjaśnienia dotyczące wszystkich poleceń, które można wykonać na urządzeniach Calix Odc 3000, a także przykłady konfiguracji i kroki do wykonania. Podręcznik jest szczególnie przydatny dla administratorów sieci, którzy potrzebują szybkiego i skutecznego sposobu konfiguracji i zarządzania urządzeniami Calix Odc 3000.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik dotyczący poleceń Calix Odc 3000
Wzbogacę słownictwo oraz poznasz najwspanialsze cuda natury z całego świata. Poznam słownictwo oraz zdobędę wiedzę na temat godnych następców "oryginalnych" 7 Cudów Świata. Poznam słownictwo związane z wyjątkowymi zwierzętami świata. Poznam zastosowanie zwrotu Be going to. Użyję zwrotu oraz przygotuję 5 zdań z tym zwrotem. youtube. com/watch? v=qT5Ul3tMjDA&list=PLcetZ6gSk96-ZHfHIl2EZmzfwrbZeAulE&index=6" target="_blank">Materiał do zajęć Poznam zastosowanie użycia some and any. Przygotuję po 4 zdania z zastosowaniem some oraz any. com/watch? v=FtruQRWZ44U&list=PLcetZ6gSk96-ZHfHIl2EZmzfwrbZeAulE&index=8" target="_blank">Materiał do zajęć Praktyczne zastosowanie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych. Przygotuję po 2 zdania z zastosowaniem tych rzezcowników. com/watch? v=yay1OUgMSlo&list=PLcetZ6gSk96-ZHfHIl2EZmzfwrbZeAulE&index=27" target="_blank">Materiał do zajęć Poznam słownictwo związane z nazwami zawodów. Dowiem się, jakim zmianom ulegają nazwy, kiedy dotyczą kobiet lub mężczyzn. Używam swobodnie czasu Present Simple. Umiem budować zdania z jego użyciem. Przeczytam komiks, ponzam nową formę gramatyczną w nim użytą, zastanowię się, kiedy się jej używa. Poćwiczę użycie czasowników w formie Past Participle, utworzę zdania w czasie Present Perfect. pl/gramatyka/czas/present-perfect">Materiał do zajęć 1 Na tej lekcji wybiorę pięć nowych słów i sprawdzę ich znaczenie. Wysłucham tekstu i oswoję się z akcentem. Uzupełnię też ćwiczenia. com/watch? v=nsOtOye-DJM">Materiał do zajęć 1 Na tej lekcji będę ćwiczył użycie czasu Present Perfect. Poznam siedem nowych słów i sprawdzę ich znaczenie. Przygotuję siedem zdań dotyczących emocji, użyję poznanych słów (zdania zapiszę w zeszycie). com/watch? v=i9GlEYf8_5I">Materiał do zajęć 1 Na tej lekcji wysłucham opowieści, zanotuję w zeszycie nowe słowa, sprawdzę ich znaczenie. Wykonam też ćwiczenia związane z materiałem. Na tej lekcji wysłucham piosenki i zapiszę w zeszycie nowe dla mnie czasowniki, które były w niej wymienione. Zagram w dwie gry z podanej strony (Present Perfect – experiences). Wysłucham piosenki o zasadach użycia Present Perfect. Wypiszę w zeszycie swoje cztery przykłady zdań do wymienionych w piosence zasad. com/watch? v=MA3NFtLc22k&t=50s">Materiał do zajęć 1 Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Na podstawie przepisu wyjaśnię, co znaczą słowa: footprint, recipe, delicious, ingredients, to whisk, to pour, dough, to wrap. Użyję tych słów w zdaniach i zapiszę je w zeszycie. Ułożę przepis na „Rainbow risotto” (gra). Przeczytam tekst, niezrozumiałe słowa sprawdzę w słowniku. Napiszę w zeszycie przepis na swoją ulubioną pizzę. Powtórzę podstawowe zasady stopniowania przymiotników i przysłówków (materiały do zajęć 1 i 2). Obejrzę wideo na temat słów opisujących jedzenie. Wybiorę sześć nowych zwrotów i użyję ich, opisując swoje ulubione potrawy. Zadanie zapiszę w zeszycie. Obejrzę film i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Nauczę się wybranych przyimków, wykonam ćwiczenia z załączonej karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) oraz zagram w grę utrwalającą wiedzę (materiał do zajęć 3). com/watch? v=xSOzTOe3Vzg">Materiał do zajęć 1 Obejrzę film i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wypiszę i przetłumaczę sześć nazw związanych z częściami szkieletu, nowe słówka zapiszę w zeszycie (skull, spine, hips, ribbs, femur, humerus). Poćwiczę prawidłową wymowę poznanych słów. Wykonam ćwiczenia fizyczne zgodnie z instrukcją (materiał do zajęć 5). com/watch? v=2k6H2Vnn3o4">Materiał do zajęć 1 Obejrzę film i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wypiszę do zeszytu podstawowe zasady stosowania czasownika modalnego oraz zagram w grę utrwalającą zdobytą wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2). Napiszę w zeszycie odpowiedź na pytanie: Jaka jest różnica między czasownikiem „must” i „have to”? (materiał do zajęć 3). org/grammar-videos/school-rules">Materiał do zajęć 1 Obejrzę filmy i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1 i 2). Na podstawie informacji zawartych w filmach wpiszę do zeszytu trzy fakty lub mity na temat dinozaurów. Poćwiczę wymowę nazw dinozaurów – która z nazw jest najtrudniejsza? (materiał do zajęć 3). dkfindout. com/us/video/dinosaurs-and-prehistoric-life/dinosaurs-facts-and-figures-video/">Materiał do zajęć 1 Przyjrzę się dokładnie plakatowi I zastanowię się, co przedstawia (materiał do zajęć 1). Przeczytam ze zrozumieniem sześć wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania. Wypiszę słowa, których nie rozumiem i sprawdzę ich znaczenie (materiał do zajęć 2). Na podstawie wskazówek (materiał do zajęć 3) napiszę w kilku zdaniach, co powinno się codziennie jeść, aby się zdrowo rozwijać (użyję czasowników „must” lub „have to”). eatforhealth. gov. au/sites/default/files/files/the_guidelines/n55_agthe_large. pdf">Materiał do zajęć 1 Przeczytam tekst o porach roku i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące pór roku (karta w formacie PDF – materiał do zajęć 2). Opiszę w zeszycie swoją ulubioną porę roku. Napiszę, co lubię wtedy robić i dlaczego (materiał do zajęć 3). org/reading-practice/seasons">Materiał do zajęć 1 Obejrzę film o codziennych aktywnościach i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zapiszę w zeszycie sześć zdań, wykorzystując nazwy czynności, które wykonuję każdego dnia (materiał do zajęć 1). Zagram w grę słowną, która utrwali i sprawdzi moją wiedzę (materiał do zajęć 2). Wysłucham piosenki i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3 – pod piosenką). Wypiszę nowe słowa do zeszytu i zastanowię się, jakie czynności „muszę” wykonywać w tygodniu. Wykonam zadania z karty w formacie. pdf (materiał do zajęć 4). com/watch? v=DECuyj_j3_Q">Materiał do zajęć 1 Obejrzę film o śladach, które zostawiamy w internecie i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wypiszę osiem nowych słów, których nie rozumiem, i sprawdzę ich znaczenie. Zagram w dwie gry utrwalające nową wiedzę (materiał do zajęć 1) oraz wykonam ćwiczenia z karty. pdf (materiał do zajęć 2). Zastanowię się i napiszę w zeszycie odpowiedzi na dwa pytania: „Why are digital footprints important? ”, “My parents, friends, teachers – everyone may see my posts or pictures – am I ok with this? (materiał do zajęć 3). org/video-zone/follow-the-digital-trail">Materiał do zajęć 1 Obejrzę animację, w której dziewczynka opisuje swojego tatę i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie. pdf (materiał do zajęć 2) dotyczące słownictwa związanego z opisywaniem członka rodziny. Wykonam też ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 3) dotyczące słownictwa związanego z rodziną. W ośmiu zdaniach opiszę w zeszycie wybraną osobę z mojej rodziny. Powtórzę formy czasowników nieregularnych (materiał do zajęć 1) i wykonam ćwiczenie (materiał do zajęć 2). Użyję poprawnych form czasowników w ćwiczeniu (materiał do zajęć 3), wybiorę sześć pytań i odpowiem na nie w zeszycie. Ułożę sześć nowych pytań zaczynających się od: „Have you ever...? ” (materiał do zajęć 4). Dokończę zdania: „I have never... ”, „My friend has never... ”. Zwrócę uwagę na użycie czasu Present Perfect przy opisie doświadczeń. perfect-english-grammar. com/support-files/50_common_irregular_verbs_list. pdf">Materiał do zajęć 1 Obejrzę film, w którym babcia opowiada wnuczce o tym, co robiła w weekend i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) sprawdzające zrozumienie filmu. Zapoznam się z regułami użycia czasu Past Simple przy zadawaniu pytań i zagram w gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Napiszę po trzy przykłady pytań w czasie Past Simple i Present Perfect. org/grammar-videos/grans-fishing-trip">Materiał do zajęć 1 Wysłucham wiersza i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Sprawdzę, czy rozumiem słowa użyte w wierszu (Preparation). Zagram w cztery gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2). W zeszycie odpowiem na pytania: „What’s your neighbourhood like? ”, „How could you help to keep it a happy and safe place? ”. org/poems/neighbourhood">Materiał do zajęć 1 Wysłucham piosenki i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zwrócę uwagę na rodzajniki. Zagram w grę utrwalającą wiedzę (materiał do zajęć 1). Zapoznam się z regułami stosowania rodzajników oraz zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 2 i 3). Wykonam kolejne ćwiczenia z karty w formacie. pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Jeszcze raz wysłucham piosenki i wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF dotyczące rodzajników oraz słownictwa zawartego w piosence (materiał do zajęć 5). org/grammar-chants/i-live-flat">Materiał do zajęć 1 Przeczytam notatkę o zjawisku znęcania się i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). Obejrzę materiał do zajęć nr 3 i zapiszę w zeszycie dwa wybrane sposoby zapobiegania przemocy szkolnej. org/reading-practice/say-no-bullying">Materiał do zajęć 1 Wysłucham dwa razy nagranej rozmowy na lotnisku, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenie i wybiorę prawidłową odpowiedź „true/false” (materiał do zajęć 1). Wysłucham dialogu, wykonam ćwiczenia, uzupełnię prawidłowo dialog z materiał do zajęć 2. Obejrzę materiał na temat lotniska: wybiorę sześć nowych słów i zapiszę je w zeszycie wraz z tłumaczeniem na język polski. Przeczytam tekst i wykonam ćwiczenie, wybierając prawidłową odpowiedź „true/false” (materiał do zajęć 1). Obejrzę materiał i zapiszę w zeszycie nowe słowa (nazwy dolegliwości) wraz z ich tłumaczeniem na język polski (materiał do zajęć 2). Wykonam ćwiczenie w formacie. pdf (materiał do zajęć 3). com/student/reading/1r22-elementary-reading-michael-and-his-stomach-true-false-questions. php" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć 1 Przeczytam notatkę o komputerach i zapiszę w zeszycie nowe słowa wraz z tłumaczeniem na język polski (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia w formacie. pdf sprawdzające rozumienie tekstu (materiał do zajęć 2). Obejrzę materiał na temat używania komputerów w różnych miejscach. W zeszycie odpowiem na pytanie: “What do you use computers for? ”. Obejrzę film, w którym babcia rozmawia z wnuczką o trudnościach ze stopniowaniem przymiotników, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). pdf sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stopniowania przymiotników, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując dwa testy (materiał do zajęć 5 i 6). org/grammar-videos/kittys-science-test" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1 Wysłucham wiersza o nowym koledze z klasy, ćwicząc przy tym słuchanie ze zrozumieniem. Zastanowię się, o czym mówi ten wiersz (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie. Wysłucham wypowiedzi Cole’a (materiał do zajęć 3) i zastanowię się nad tym, co czyni nas wyjątkowymi. Przeczytam notatkę o piłce nożnej i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). Wykonam dodatkowe ćwiczenie utrwalające słownictwo związane z piłką nożną (materiał do zajęć 3). W zeszycie odpowiem pełnym zdaniem na pytania: „Who is the most famous Polish football-player? ”, “What do you know about him? ”. org/reading-practice/football-world-cup" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1 Obejrzę film, w którym babcia rozmawia z wnuczką o planach na przerwę świąteczną, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając szczególną uwagę na sformułowania mówiące o przyszłości (materiał do zajęć 1). Zapoznam się z regułami stosowania Present Continuous, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 5). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 6). org/grammar-videos/the-christmas-trip" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1 Wysłucham wiersza o ludziach, których hobby to kolekcjonerstwo, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz zagram w trzy gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Obejrzę materiał na temat dziesięciu najbardziej niesamowitych kolekcji (materiał do zajęć 3). W 4–5 zdaniach odpowiem w zeszycie na pytanie: „Have you got a collection? ”, “What is it? ”, “Why do you collect those things? ”, “If not, why do you think other people collect things? ”. Obejrzę animację z poradami, co zrobić, gdy martwią nas codzienne wiadomości w mediach, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz zagram w dwie gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Obejrzę filmy z poradami, co można zrobić, gdy jest się smutnym (materiał do zajęć 3 i 4). Zastanowię się, która z wymienionych aktywności pomaga mi się zrelaksować. W zeszycie odpowiem na pytanie: „What helps people when they are upset? ”. org/video-zone/advice-if-youre-upset-the-news" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1 Obejrzę animację o potworze z Loch Ness i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Zagram w grę dotyczącą nazewnictwa mitycznych stworzeń w języku angielskim (materiał do zajęć 4). Napiszę w zeszycie odpowiedzi na pytania: „Is there a famous mythical creature that lives in your country? What it is? What does it look like? What does it do? ”. org/short-stories/nessie-the-loch-ness-monster" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1 Przeczytam tekst o ślubach na świecie i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wypiszę nowe słowa do zeszytu i zapiszę ich znaczenie (materiał do zajęć 1). pdf związane ze słownictwem ślubnym (materiał do zajęć 2). Napiszę w zeszycie osiem zdań jako odpowiedź na pytania: „Have you ever been to a wedding? What do people wear at weddings? What do people eat at weddings? ”. onestopenglish. com/skills/reading/pdf-content/reading-lessons-weddings-reading-text-elementary/154079. article" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1Marzec
Lekcja 1. 7 Natural Wonders of the World
Lekcja 2. Wonders of the World for 2020
Lekcja 3. Unique animals of the world
Lekcja 4. Be going to zastosowanie zwrotu
Lekcja 5. Some and any
Lekcja 6. Countable and uncountable nouns
Lekcja 7. Women and men at work. Job words
Lekcja 7. The place where I live – użycie czasu Present Simple (powtórka)
Kwiecień
Lekcja 8. The Present Perfect story – wprowadzenie do czasu Present Perfect
Lekcja 9. Wprowadzenie do czasu Present Perfect – cz. 2, ćwiczenia z użyciem czasu
Lekcja 10. See Asia
Lekcja 11. British Chat – When did you last cry? Talk about emotions
Lekcja 12. Dick Whittington – opowieść o postaci historycznej – Wielka Brytania
Lekcja 13. Present Perfect songs and games
Lekcja 14. Cake chemist
Lekcja 15. What do we know about pizza?
Lekcja 16. Comparisons. How to talk about food?
Lekcja 17. Prepositions of place
Lekcja 18. Life science – bones
Maj
Lekcja 19. School rules – „must” and „mustn't”
Lekcja 20. Dinosaurs – facts and figures
Lekcja 21. What does food give us? Our nutrition philosophy
Lekcja 22. Seasons
Lekcja 23. Daily routine – have to
Lekcja 24. What is a digital footprint?
Lekcja 25. My family
Lekcja 26. Present Perfect – What have I learned so far?
Lekcja 27. Past Simple – questions
Lekcja 28. My neighbourhood
Lekcja 29. I live in a flat – articles
Lekcja 30. Say NO to bullying
Czerwiec
Lekcja 31. At the airport
Lekcja 32. Health problem
Lekcja 33. Computers
Lekcja 34. Comparatives and superlatives
Lekcja 35. New Boy
W zeszycie odpowiem w kilku zdaniach na pytanie: “What makes you special? ” (obejrzę materiał do zajęć 4). org/poems/new-boy" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego anglojęzycznego">Materiał do zajęć 1Lekcja 36. Football World Cup
Lekcja 37. Present Continuous for future arrangements
Lekcja 38. Collections
Lekcja 39. Advice if you're upset by the news
Lekcja 40. Short Stories – Nessie The Loch Ness Monster
Lekcja 41. Weddings
Można wyświetlić podręcznik dołączony do urządzenia.
- Przydatne funkcje dostępne w urządzeniu
Drukowanie
Dane znajdujące się na komputerze osobistym lub telefonie komórkowym można wydrukować bezpośrednio z urządzenia.
Kopiowanie
Za pomocą różnych funkcji można kopiować fotografie i dokumenty.
Skanowanie
Skanowanie fotografii i dokumentów może zostać przeprowadzone w różnych aplikacjach.
Środowisko systemowe
Podręcznik został stworzony, aby wyświetlał się poprawnie na komputerze z poniższym systemem operacyjnym oraz w przeglądarkach.
Windows 8, Windows 7 SP1, Windows 7, Windows Vista SP2, Windows Vista SP1 lub Windows XP SP3 (tylko wersja 32-bitowa)
Internet Explorer 10, Internet Explorer 9 lub Internet Explorer 8
Mozilla Firefox 17
Google Chrome 24
* W warunkach konfiguracji każdej przeglądarki należy zezwolić na zapisywanie plików cookie i włączyć obsługę języka JavaScript.
* Niektóre obrazy mogą nie być wyświetlane prawidłowo w Trybie zgodności w przeglądarce Internet Explorer 8. W takim przypadku należy wyłączyć ustawienia Trybu zgodności.
Szanowni Państwo,
od marca nie będziemy już zamieszczać propozycji zdalnych lekcji.
Nauczycieli, którzy wspierali się materiałami znajdującymi się na tej stronie, zachęcamy do korzystania z treści publikowanych na stronie epodręczniki. pl, scholaris. pl czy lekcjewsieci. pl, a także na innych portalach, z których korzystaliśmy przy tworzeniu zdalnych lekcji. Dodatkowo przypominamy, że uruchomiliśmy techniczną infolinię dla nauczycieli.
Poradniki
Materiały dydaktyczne do nauki zdalnej, hybrydowej i tradycyjnej
zobacz wszystkie{"register":{"columns":[]}}